MTV-English

merctv.ru

Сайт обслуживается в REG.RU

Персональный сайт Мерцаловой Т.В.

 

+7(499)176-9171,  +7(926)958-9099

ОГЭ-Грамматика, Лексика
Tim woke up later than usual. It was Sunday and he _______18___________ lots of plans for the day.                                  HAVE

 

He was in the bathroom cleaning his ________19________ when he heard some unfamiliar voices from the                         TOOTH
veranda.
 
“Who could they be?” Tim ________20__________.                                                                                                                             THINK                                                                                                                                                                                                   
When he came into the room, his mum and two other women ________21________ happily and didn’t notice                      CHAT
him.            
 
Tim coughed to attract ________22________ attention.                                                                                                                       THEY
 
“Oh, Tim, you’re up already!” his mother sounded excited. “Meet my school friends, Linda and Emma.” Linda shook
his  hand, Emma smiled and said: “We ________23________ happy to meet you, Tim.”                                                              BE
 
Your mum showed us your photo, but you are much ________24________ there. Join us for tea.                                             YOUNG                                             
 
I wish we ________25________ talk about our school days for ages, but we have some other business to discuss                 CAN
with your mother. It’s going to be interesting for you, too.”
 
Tim sat at the table. Emma had some papers in her hands but Tim couldn’t read what ________26________                       PRINT
there –  the letters were too small.
Задание 1 (№18-26) - это задание по грамматике. Вы должны поставить данные (выделенные) слова в нужные грамматические формы соответственно тексту. Практика показывает, что в данное задание обязательно включаются следующие грамматические правила: видо-временные формы глаголов (в том числе в страдательном залоге), модальные глаголы (и их эквиваленты), множественное число имен существительных, личные, притяжательные, возвратные, указательные и неопределенные местоимения, степени сравнения прилагательных и наречий, Conditionals (могут встретиться всех четырех видов) и порядковые числительные.

                                                                        

People spend hours talking on their mobile phones. There is an opinion that it may be _____27______                   HARM
to their health, but it is difficult to know for sure.
 
Some research shows that mobile phones may cause brain problems. On the other hand, some doctors say           
mobiles are not ________28________ at all.                                                                                                                          DANGER
 
No matter what doctors say, it’s just ________29________ to live without a mobile phone today.                           POSSIBLE
 
It has become a very _______30_________ device and people can’t do without it.                                                       USE
 
It makes our life ________31________ and saves time.                                                                                                        COMFORT
 
People can get in touch with each other quickly. Mobile phones make ________32________                                    COMMUNICATE
easier.               
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 27–32, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 27–32.
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 18–26, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 18–26.
Задание 2 (№27-32) - это задание по лексике (то есть, на словообразование). Вы должны из данных слов образовать другие части речи. Нужно вспомнить суффиксы и префиксы всех частей речи, а также неморфологические способы образования частей речи, а затем образовать однокоренное данному слово.